اخبار ارز دیجیتال

مهمترین اتفاقات ارز های دیجیتال در هفته ای که گذشت

هکر FTX مشغول جابجایی وجوه بوده است، دولت ایالات متحده از تعطیلی جلوگیری کرد، CFTC چهار نفر را به دلیل یک طرح رمزنگاری تقلبی متهم کرد و موارد دیگر.

هکر FTX مجموعاً 38 میلیون دلار در طی چند روز جابه‌جا می‌کند

هکر کریپتو که متهم به سرقت صدها میلیون ارز رمزنگاری شده از صرافی ورشکسته FTX است، طی دو روز گذشته 22500 اتر (ETH) به ارزش 38 میلیون دلار را جابجا کرده است. کیف پول این هکر، با نام 0x3e957E، حدود 8.6 میلیون دلار اتر را در دو تراکنش در 30 سپتامبر به آدرس جدیدی منتقل کرد – اولین جابجایی قابل توجه وجوه در 10 ماه گذشته. به گفته Spot On Chain، یک روز بعد، 17 میلیون دلار دیگر در 30 سپتامبر به پنج آدرس منتقل شد که بخش قابل توجهی از آن از طریق روتر THORChain و قرارداد Railgun منتقل شد. با این حال، در 1 اکتبر، هکر حرکت دیگری انجام داد، با انتقال 7500 ETH به ارزش 12.6 میلیون دلار، و بر اساس پلتفرم تحلیل بلاک چین Lookonchain، کل ETH در آخر هفته به 38 میلیون دلار رسید. Lookonchain اشاره کرد که هکر FTX اکنون دارای 163000 ETH است که ارزش آن 275 میلیون دلار است.

CFTC ایالات متحده چهار نفر را به دلیل طرح Cryptobravos متهم می کند

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) چهار فرد و یک شرکت را به دلیل مشارکت در یک پلتفرم ارزهای دیجیتال جعلی Cryptobravos متهم کرده است.

طبق گزارش CFTC، این طرح رمزنگاری بین ژانویه 2017 تا اکتبر 2021 عمل کرد و مشتریان را به سپرده گذاری بیت کوین و سایر وجوه ترغیب کرد و قول داد که بازدهی بدون ریسک برای آنها ایجاد کند. با این حال، با توجه به شکایت 29 سپتامبر، متهمان بیت کوین (BTC) یا سایر کالاهای دارایی دیجیتال را معامله نکرده و از طریق تجارت بازدهی مشتری را کسب نکرده اند. در عوض، Cryptobravos وجوه مشتریان را پذیرفت، از بازگرداندن آنها امتناع ورزید و مشتریان را تشویق به برداشت وجوه از حساب های بازنشستگی یا گرفتن وام برای سپرده گذاری اضافی کرد.

CFTC گفت: “اکثر مشتریانی که پول را با Cryptobravos واریز کردند، وجوه خود را برگرداندند.”

این شکایت چهار متهم را در اسرائیل، ایتالیا، آلمان و اوکراین به همراه یک شرکت مستقر در سیشل Expected Value Plus Ltd متهم می‌کند که ده‌ها میلیون دلار را از صدها نفر به‌طور متقلبانه مطالبه کرده‌اند. رگولاتور کالا به دنبال استرداد، رد، جریمه های پولی مدنی، ممنوعیت دائمی تجارت و ثبت نام و صدور حکم دائمی برای نقض بیشتر قانون بورس کالا (CEA) و مقررات CFTC علیه چهار متهم است.

توکن اکسچنج باز پس از دستگیری سو ژو سقوط کرد

توکن اکسچنج باز (OX) از زمان انتشار خبر مبنی بر دستگیری یکی از خالقان آن، سو ژو – یکی از بنیانگذاران Three Arrows Capital – توسط مقامات سنگاپور در بحبوحه تلاش برای فرار از کشور، نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش CoinGecko، OX در یک بازه زمانی سه ساعته در 29 سپتامبر 58.5% از 0.024 دلار به 0.01 دلار سقوط کرد و از آن زمان به حدود 0.012 دلار در زمان نگارش این مقاله بازگشت. ژو در فرودگاه چانگی سنگاپور در حالی که قصد داشت کشور را ترک کند، پس از صدور حکم تعهد در اواخر سپتامبر توسط دادگاه دستگیر شد. حکم تعهد صادر شده در سنگاپور ژو را به دلیل عدم رعایت حکم دادگاه به چهار ماه زندان محکوم کرد.

Open Exchange در 4 آوریل 2023 راه‌اندازی شد، یک صرافی و بازار ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌شان را از ورشکستگی اخیر پروژه کریپتو از دست داده‌اند. لزلی لمب در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Open Exchange فعالیت می کند. ژو و کایل دیویس نقش کلیدی در راه اندازی این پلتفرم در ماه آوریل ایفا کردند.

کامنت بسته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *