مقامات فدرال رزرو در مورد حصول نرخ دلار دیجیتال آمریکا

مقامات فدرال رزرو در مورد حصول نرخ دلار دیجیتال آمریکا
فدرال رزرو تحقیقات خود را در مورد استفاده از ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (CBDC) ادامه می دهد ، اما مقامات کلیدی می گویند به این زودی انتظار هیچ دلار دیجیتال منتشر شده توسط بانک فدرال را نداریم
رندال کوارلز ، فرماندار بانک فدرال روز سه شنبه در یک وبینار گفت: “این سوال اساسی این که” ما می خواهیم با این کار چه کاری انجام دهیم “به طور واضح پاسخ داده نشده است.”
بانک فدرال در حال کار با محققان موسسه فناوری ماساچوست برای ساخت و آزمایش یک دلار دیجیتال در موارد مختلف استفاده از فرضیات است. اما اینکه آیا بانک فدرال در نهایت یکی را تصویب می کند یا نه یک سوال جداگانه است.
اگرچه سایر بانک های مرکزی علاقه بیشتری به استفاده از نسخه های دیجیتالی ارزهای خود اعلام کرده اند ، مقامات بانک فدرال هشدار می دهند که خطرات زیادی در رابطه با راه اندازی ارز وجود دارد.
یک مسئله حریم خصوصی است. اگر بانک فدرال از زنجیره بلوکی برای مدیریت توزیع دلار دیجیتال استفاده کند ، ممکن است کاربران نگران باشند که بانک مرکزی بتواند به داده های هزینه شخصی دسترسی پیدا کند و آنها را ردیابی کند.
مسئله دیگر اخلال در سیستم بانکی است. اگر بانک فدرال به کاربران اجازه پرداخت هزینه کالاها و خدمات را با استفاده از کیف پول دیجیتال صادر شده توسط بانک فدرال بدهد ، بانک ها برای تأمین بودجه سپرده با خود بانک فدرال رقابت می کنند. جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو گفته است که وی برای یک سیستم “دو لایه” که بخش خصوصی کیف پول را مدیریت می کند ، باز است و نه بانک فدرال.
همچنین این نگرانی وجود دارد که آیا بانک فدرال اختیار قانونی برای انتشار دلار دیجیتال را دارد یا نه. پاول متعهد شد که بدون قانون صریح کنگره که فدرال رزرو را برای این کار تصویب می کند ، قانونی را راه اندازی نخواهد کرد.
پاول در 22 مارس گفت: “شما می توانید انتظار داشته باشید که ما با در نظر گرفتن CBDC با احتیاط و شفافیت زیادی پیش برویم.”
چرا بانک های مرکزی؟
سایر بانکهای مرکزی با ارزهای دیجیتال خود سریعتر پیش می روند ، بانک مرکزی اروپا در حال حاضر امکان راه اندازی یکی در طی چهار سال را از طریق تلگراف می نویسد.

کامنت بسته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *