ارتقا آینده Taproot Bitcoin و دلیل اهمیت آن برای شبکه

فعال سازی Taproot در آینده باعث می شود که اکوسیستم بیت کوین کاربرپسندتر و همچنین از امنیت بیشتری برخوردار شود.

در حالی که به نظر می رسد اکثر قریب به اتفاق علاقه مندان به رمزنگاری در سراسر جهان در حال حاضر در مورد Ether (ETH) و چگونگی ایستادن چنگال سخت لندن در آینده برای بالا بردن ارزش بالاترین ارزش altcoin بیش از پیش هشدار می دهند ، اخیراً گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد Taproot مورد انتظار بیت کوین ارتقا نیز تا پایان امسال به طور مستقیم پخش می شود.

در این راستا ، به نظر می رسد بسیاری از استخرهای استخراج بیت کوین (BTC) از قبل پشتیبانی خود را برای فعال سازی نشان می دهند و طبق داده های موجود در Taproot.watch ، وب سایتی که توسط توسعه دهنده اصلی بیت کوین Hampus Sjöberg طراحی شده است ، سیگنالینگ Taproot در حال حاضر حدود 56 درصد از کل قدرت هش کردن BTC.

لازم به ذکر است که دو از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین بر اساس میزان هش – AntPool و F2Pool – از همان ابتدا طرفداران اصلی این ارتقا بوده اند. حتی سایر اپراتورهای استخراج نسبتاً بزرگ معدن مانند Foundry USA و Slush Pool نیز پشتیبانی خود را از فعال سازی ابراز داشته اند.

Taproot دقیقاً چیست؟
در ابتدایی ترین مفهوم آن ، می توان Taproot را آخرین مرحله در مسیر تکاملی بیت کوین دانست زیرا این ارتقا not نه تنها به منظور افزایش کارایی کلی شبکه از طریق ارزان تر ، سریع تر و آسان تر استقرار معاملات ، بلکه در نهایت امکان استقرار را نیز فراهم می کند. از قراردادهای هوشمند.

علاوه بر این ، Taproot همچنین وعده های مهم حریم خصوصی را ارائه می دهد – یعنی تلاش می کند تا همه معاملات به غیر از طرف های معامله گر اکانت تریدینگ ویو برای همه یکسان به نظر برسد. به نظر می رسد این چارچوب بالقوه مبتنی بر استتار از پیشنهادهای رمزنگاری امنیتی محور موجود در بازار الهام گرفته است ، بنابراین به طور بالقوه بیت کوین را حداقل از نقطه نظر طراحی به برخی سکه های محرمانه نزدیک می کند.

در مورد این موضوع ، آنتونی ترنچف ، بنیانگذار و شریک مدیر عامل وام رمزنگاری Nexo ، به Cointelegraph گفت که به روزرسانی پیشنهادی Taproot اثبات ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین است و این شبکه همیشه به دنبال بهبود و رشد است. وی همچنین معتقد است که این ارتقا یادآوری سرمایه گذاران است که برخلاف طلا ، بیت کوین از همه لحاظ یک ذخیره ارزش پویا است و افزود:

“همه این پیشرفتهای مهم مسلماً زمینه را برای تصویب بیشتر بیت کوین و افزایش قیمت ادامه می دهد. در کل ، Taproot یکی از مورد انتظارترین به روزرسانی های BTC از زمان ارتقا block اندازه بلوک 2018 است. “
جوئل اجرتون ، مدیر عامل صرافی ارز رمزنگاری bitFlyer ایالات متحده ، به Cointelegraph گفت که حتی اگر به نظر می رسد بیشتر افراد جامعه رمزنگاری فعلاً روی اقدام قیمت بیت کوین متمرکز شده اند ، اما آنچه آنها نادیده می گیرند این واقعیت است که فناوری اساسی BTC همان چیزی است که به آن می دهد ارزش آن ، و Taproot یک پیشرفت مهم است ، به چند دلیل:

“اولا ، این اندازه داده معامله را کاهش می دهد ، که می تواند هزینه معامله را برای معاملات پیچیده کاهش دهد. علاوه بر این ، با ایجاد مشکل در تشخیص کیف پول های ساده و تک علامت ، باعث افزایش حریم خصوصی در کیف پول های چند منظوره و قفل شونده می شود و در عین حال امکان افزایش عملکرد کیف پول را با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای استفاده از منطق طاقچه فراهم می کند. “
از نظر اجرتون ، Taproot بلوغ جامعه بیت کوین و اینکه چگونه به نظر می رسد همه از جنگهای ارتقا Bitcoin بیت کوین در سال 2017 درسهای ارزشمندی آموخته اند را نشان می دهد – یعنی برنامه ریزی و اجرای ارتقا از طریق استفاده از رای غیرمتمرکز و مبتنی بر جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. .

در سال 2017 ، بیت کوین دچار یک هارد فورک شد و در نتیجه ارز رمزنگاری شده جدیدی به نام Bitcoin Cash (BCH) ایجاد شد. اگرچه روند کار کاملاً سرراست بود ، اما دوره منتهی به هارد فورک پر از درگیری بود و بسیاری از اعضای اصلی جامعه با یکدیگر درگیر شدند.

خرابی فنی
روی کاغذ ، Taproot یک راه حل مهندسی زیبا است که با استفاده از مبانی رمزنگاری اثبات شده ابداع شده است که می تواند به چندین پیشرفت تکاملی در پروتکل بیت کوین کمک کند.

Lior Yaffe ، مدیر عامل شرکت نرم افزاری بلاکچین Jelurida ، به Cointelegraph اشاره کرد که با ترکیب امضاهای Schnorr و Merkelized Abstract Syntax Trees یا MAST ، Taproot قادر است نمایندگی معاملات پیچیده بیت کوین ، مانند معاملات چند امضا و معاملات استفاده شده را تبدیل کند. برای راه اندازی یک کانال رعد و برق ، به نظر می رسد دقیقاً مانند یک معامله معمولی بیت کوین هنگامی که به صورت زنجیره ای ارسال می شود.

در رمزنگاری ، امضای Schnorr به راحتی “کاملاً منصفانه” است و از نظر عملکرد برتر از امضاهای معمولی لگاریتمی است که به طور معمول با موضوعات مربوط به لمس ناپذیری روبرو هستند. به همین ترتیب ، MAST پیشنهادات دیجیتالی بی نظیری است که اجازه می دهد تا شرایط مختلفی را که کاربر انتخاب کرده است باید انجام دهد تا تعداد بیت کوین های زیادی خرج شود.

به طور کلی ، این فضای ذخیره سازی را کاهش می دهد و می تواند به طور غیر مستقیم هزینه این نوع معاملات را کاهش دهد. همچنین ، در دراز مدت ، هنگامی که استفاده از آن گسترده می شود ، Taproot ممکن است

کامنت بسته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *