هندوراس و گواتمالا در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و ارزشی هستند که می توانند برای سیستم های پولی خود به ارمغان بیاورند.

دو کشور آمریکای مرکزی ، هندوراس و گواتمالا ، از تصویب بیت کوین (BTC) توسط همسایه مشترک خود استفاده می کنند ، اما آنها راه بسیار متفاوتی را در پیش گرفته اند.

در حال حاضر بانک های مرکزی هندوراس و گواتمالا به جای پذیرش یک ارز رمزنگاری شده به عنوان یک مناقصه قانونی ، مانند آنچه السالوادور انجام داد ، در حال مطالعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند.

پس از تأیید هیئت مدیره ، بانک مرکزی هندوراس با توجه به اظهارات ویلفردو سراتو ، رئیس بانک مرکزی هندوراس ، “برای تعیین امکان انجام آزمایش آزمایشی که پول دیجیتالی خود یا ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر می کند” مطالعه ای را آغاز کرد. در یک رویداد انجمن در Tegucigalpa.

وی گفت که شورای پولی آمریکای مرکزی یا Consejo Monetario Centroamericano ، بالاترین مقام پولی در منطقه ، باید به پذیرش ارزهای دیجیتالی رسیدگی کند.

در گوشه شمال غربی منطقه ، CBDC حتی یک نام دارد. خوزه آلفردو بلانکو ، معاون رئیس بانک بانکو گواتمالا ، گفت که ارز دیجیتالی – iQuetzal – مانند پرچم ملی گواتمالا ، درست مانند واحد پول آن ، نامگذاری خواهد شد.

مطالب مرتبط: روکس اقتصاددان سابق صندوق بین المللی پول را برای رهبری پروژه CBDC با پشتیبانی بیت کوین استخدام می کند

با این حال ، بانک های مرکزی مشتاق نیستند بدون نیاز به آمادگی ، شکل جدیدی از ارز را در سیستم مالی موجود خود ادغام کنند. بلانکو تأکید کرد که کمیته کار بر روی ارز دیجیتالی بانک مرکزی تنها شش ماه پیش تشکیل شده بود و تکمیل مرحله تحقیق مدت زیادی طول می کشد.

ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی در سراسر جهان مورد توجه و توجه قرار گرفته است. CBDC نیجریه ، eNaira ، قرار است در 1 اکتبر ، در 61 مین روز استقلال این کشور راه اندازی شود. دولت اوکراین همچنین با دادن اختیار به بانک ملی اوکراین برای صدور ارز دیجیتال ، برنامه های CBDC خود را پیش می برد.

کامنت بسته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *